úterý 19. března 2019

Všeznalí všeumělové

  Je to docela běžný jev, kdy povalující se divák u televize radí sportovci na obrazovce, jak jeho výkon zlepšit. Nebo zákazník na trhu se u stánku diví, kolik takový obyčejný košík stojí peněz.
 Zkrátka se setkávám s tím, že někteří nedokáží docenit práci druhých, obzvlášť když o ní nic neví. Trochu mě to štve.
 Do svého obchodu zavádím sortiment rukodělných výrobků. Našli se tací, co "támhle u Vietnamce viděli něco takovýho za polovinu " a potom ti, kteří by to "ušmodrchali taky ". Ti mi vnukli nápad, zařadit do prodeje i komponenty potřebné k výrobě jednotlivých předmětů a přidat návody. Pár zákaznic, které rády tvoří, si už o návody řeklo, tak asi nejjednodušší bude přidávat návody sem na blog.







 Na druhou stranu mám dojem, že nejsem sama, komu dělá potíž ocenit svoji práci. Každému opraváři zaplatíme za práci i dobu, kterou tím strávil, ale započítat do ceny vlastního produktu kromě materiálu i vlastní práci a čas, je problém. Tabulky na to nejsou a ocení to stejně i zákazník? A obloukem se vracím k předchozímu odstavci - někdo asi ne, ale vidím kolem sebe, že ti, co sami tvoří, většinou ocení.

 Budu moc ráda, když u mě někdo najde inspiraci pro své tvoření.




J.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář. Je pro mě cennou odezvou.